Pages

Thursday, September 29, 2011

La..la Kerja


KERJA...merupakan sebahagian daripada kehidupan kita....hari-hari kerja, dengan berkerja hidup kita jadi berwarna-warni tidak kisahlah apapun kerja. Kadang bangun pagi bila memulakan hari baru kaler hijau keluar...blink..blink...bukan The Incredible Hulk muncul tapi mungkin copy paste energy hulk. Maksudnya bersemangatlah tu. Kadang juga kaler merah...ni..no..ni..no..macam siren ambulance, huh! masa ni mestilah perlukan oksigen segala, ibarat perlukan bantuan kecemasan. Masa-masa begini pasti semua orang pernah rasa, terutama time demam atau sakit. Kaler oren pula apa? kalau di traffic light, oren bukan untuk speed tau...biasanya masa ini mood tidak menentu, kadang sejuk, kadang panas, kadang suam-suam kuku. Bagaimanapun, ada juga segelintir orang yang mengaku hebat sentiasa, maksudnya pada tahap energy hulk tu la....boleh kah? Entahlah mungkin robot atau bakal PM. Selain tu, ada juga pula asyik-asyik sick leave, tiap-tiap minggu ada-ada saja, sakit matalah, sakit hidunglah, sakit keninglah...huhu. Bagi yang betul-betul tidak sihat silakan bercuti itu hak anda untuk berehat tapi bukan yang pur..pur...sakit.


Pendek kata berkerja memberikan pelbagai cabaran macam semua yang di atas tulah yang kadang menyeronokkan, kadang mematangkan, kadang juga mengecewakan. Apapun kita belajarlah mencintai kerjaya pilihan barulah lahir keikhlasan.  


Lagu La..la..Kerja oleh MUH ni dulu rasa lain macam jer....tapi lama-lama dengar sedap juga lagu ni, macam orang stress yang nyanyi tapi ada umpphh. Jom kita NYANYI..........

Entri ni fokus apa ya?...huhu...apa-apalah.... have a nice day.


1 comment:

Anonymous said...

lama x update..ank murid lpa suda ni kerja rumah dia.. :0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...